Laden Agenda

Inner Voice

Inner Voice
Inner Voice is een voorstelling over een vrouw die langzaam stilvalt – qua vorm een combinatie van binaurale geluidswandeling en een live ontmoeting.

De Voorstelling
De voorstelling bestaat uit twee gedeeltes; een geluidswandeling en een live-gedeelte (zang en piano). Als bezoeker ontvang je een koptelefoon en wandel je ongeveer een uur in Ruigoord daarna komen we weer samen in de kerk voor het live gedeelte, deze duurt ongeveer 45,- minuten.

Team
Cora Burggraaf (concept, tekst, zang), Hans Eijsackers (piano), Rob Strolenberg (opnametechnicus | Da Capo), Stef Koenis (productie), Katharina Smets | Jetse Batelaan | Yoram Ish-Hurwitz | Matijs Jansen | Elisabeth Leijnse (adviezen), Wout van Tongeren (dramaturgisch advies).

Muziek van
Muziek van o.a. Alphons Diepenbrock, Gustav Mahler, Richard Wagner, Matthijs Vermeulen, Anna Cramer, Claude Debussy e.a. Gebaseerd op ‘Cécile en Elsa, strijdbare freules’ van Elisabeth Leijnse.

Open vanaf 14:00
Start Programma: 16:00
Einde Programma: 18:00
Waar: Buiten & in de Kerk
Kosten: Gratis

Cora Burggraaf zong over de hele wereld in grote operahuizen als de Royal Opera House (London), Bayerische Staatsoper (München), San Fransisco Opera, Salzburger Festspiele en De Nationale Opera (Amsterdam). Ze werkte met gerenommeerde orkesten en dirigenten. Yannick Nézet-Seguin bijvoorbeeld, met wie ze veel heeft gelachen.

Ze gaf vele liedrecitals en kamermuziekconcerten met geweldige collega’s in zalen als de Wigmore Hall, het Concertgebouw in Amsterdam, De Frick Collection in New York.

In de laatste jaren is ze ook haar theatrale talent meer aan het onderzoeken, vanuit de wens om klassieke muziek ook op een andere manier te presenteren en daarmee ander publiek te bereiken. Ze een aantal bijzondere projecten op poten gezet. Inner Voice, bijvoorbeeld – voorstelling over een vrouw die langzaam stilvalt – qua vorm een combinatie van binaurale geluidswandeling en een live ontmoeting. Of een solo-voorstelling met gezongen en gesproken teksten over Ophelia (met een monoloog van Bernlef). Kurt Weill’s Sieben Todsünden, in combinatie met nieuwe teksten (van o.a. Griet op de Beeck en Bas Heijne) over wat de nieuwe doodzonden van onze tijd eigenlijk zijn, om nog maar iets te noemen. The Roaring Twenties met rietkwintet Calefax, waar muziek, theater en show overlappen. En La voix humaine van Poulenc in een setting waar ze zich niet kan verstoppen, omdat al haar bewegingen worden geregistreerd door een camera en worden geprojecteerd. Bloot zijn en beginnen, een literair concert waarbij ze liederen combineert met dagboekfragmenten van de door haar bewonderde schrijver Oek de Jong. En het experiment wat ze The Music is Present noemt, waar ze liederen als presentjes weggeeft aan de persoon die tegenover haar zit, heel dichtbij en persoonlijk.

Sinds kort wordt ze in haar makerschap ondersteund door een tweejarige Nieuwe Makers Regeling van het Fonds Podiumkunsten, in samenwerking met Oranjewoud Festival.

Tijdens de coronacrisis richtte ze het onbaatzuchtige platform www.samenuitthuis.nl op, om freelance artiesten te helpen.